bert en marja - afrika.reismee.nl

victoria watervallen

Om 8 uur zou de bus onze groep oppikken voor een excursie naar de Victoria watervallen in Zimbabwe. Om 8uur geen bus, dus werden er een paar jeepies gecharterd om ons naar de grens te brengen. Voor Zimbabwe is een visa nodig, dus ons paspoort is verrijkt met een met de hand ingevulde visum. Uiteraard kostte dat even wat tijd. Maar na dik een uur mochten we de grens over naar de bus die daar klaarstond. Het was een uurtje rijden naar de victoria watervallen. Met een gids langs de watervallen gelopen. Het is de droge periode dus minder water. Maar het blijft een indrukwekkend gezicht hoe het water zich over de rand stort. De nevel was lekker verkoelend. Volgens de gids zag je in de natte periode veel minder van de waterval door de nevels die het zicht dan belemmeren.
We konden ook een helicoptervlucht maken en hebben dat ook maar gedaan. (was bij de grand canyon niet dootgegaan).
Het was een tocht van 14 minuten, maar je had een prachtig uitzicht op de watervallen. Ook een helicoptervlucht is een belevenis.

Rond half vijf weer terug, uurtje rijden, vrij vlot de grens over en met jeeps weer naar de camping.