bert en marja - afrika.reismee.nl

naar Botswana

Ruim 1100 km van Etosha naar Botswana. De rit ging in een aantal etappes met een aantal verblijfdagen.

De eerste bestemming was 60 km boven grootfontein, een mooie camping in de natuur. Hier internet, dus de foto's verstuurd. Verder een rustige dag, tijd om de camper te ontzanden.

Hiervandaan naar de Popa falls, onderweg lange asfaltwegen en weinig dieren gezien. In Popa falls een rondrit door een natuurpark gemaakt, waarbij we olifanten, nijlpaarden en apen hebben gezien. Ook een paar gigantische baobabomen. Het park lag aan de rivier, dus een veel groenere omgeving dan de eerdere parken. Smiddags een boottocht over de rivier, waarbij we nijlpaarden in het water zagen, ook de zonsondergang was aardig boven de watervalletjes.

De dag daarna door de Caprivi strook, een smalle strook land van 32 km breed tussen Zambia en Angola Wel veel borden die ons waaarschuwden voor olifanten, maar er geeneen gezien. Wel veel koeien langs de weg, die we allemaal konden ontwijken.
Een rustig dagje in Katima Mulilo, een prachtige groene camping aan de Zambezi rivier.

Een korte rit naar Kasane in het Chobe national park in Botswana. Eerst een veterinaire controle. We mogen geen dierlijke of plantaardige producten invoeren. Voetenbadje voor zowel de camper als onze schoenen.
De grens over ging relatief snel, wel de nodige formulieren en boeken invullen, paspoorten stempelen en de fee voor de auto betalen.
Daarna door Chobe national park naar Kasane. Onderweg naast de herten een paar olifanten, een giraf en apen gezien.
In Kasane gepind en de voorraden weer aangevuld, niet teveel want we krijgen nog twee veterinaire controles onderweg.
De camping ligt mooi langs de rivier met uitzicht op de velden met olifanten en buffels.