bert en marja - afrika.reismee.nl

Etosha

Een rit van 200 km naar de camping op 10 km voor de toegang tot Etosha. Geen bijzondere rit, wel onderweg de airco laten maken. Bij 34 graden is een airco toch wel erg lekker.

De volgende dag vroeg op om Etosha in te gaan.
Tijdens het eerste uur zagen we een grote olifant die pal voor de camper de weg overstak en daarna nog even poseerde in de ochtendzon. Iets verder een paar giraffen en twee neushoorns in de struiken, die we niet helemaal goed konden zien. Bij een waterplaats liep een leeuw, die ging drinken en daarna bij de waterplaats ging liggen. Dus geen andere dieren meer.
Bij een volgende waterplaats een stuk of 40 olliefanten, die deels in het water bezig waren. Een olifantt vond dat we te dcht bij een vrouwtje met een jong stonden en kwam toeterend met wapperende oren op ons af. De motor starten en een stukje achteruit was gelukkig genoeg om hem te kalmeren.
totaal zo'n 200 km door het park gereden. Om kwart voor zeven moesten we op de camping zijn. In de late middag zagen we nog een olifant op de vlakte en een luipaard die uitgestrekt op de weg lag. Prima om te fotgraferen, Daarnaas nog veel zebra's en springbokken gezien. S-avonds bij de waterpoel op de camping niets gezien.

De dag daarna eerst bij de waterpoel op de camping kijken. Alleen wat 'kippen' gezien, die leuk heen en weer renden.
Een rit langs een aantal waterplaatsen, waarbij we allerlei sooorten kleinwild zagen. Aan de horizon zagen we een hele groep olifanten acher elkaar aan lopen. Bij een waterplaats lag een leeuw op de loer, leuk te zien hoe de andere dieren wachten en uiterst voorzichtig in de andere hoek gingen drinken.
Terug op de camping zagen we bij de waterplaats twee neushoorns drinken, die elkaar het hof gingen maken in de poel.

Weer een dag dieren spotten. Een rit langs wat andere waterholes. Bij de waterholes was het erg rustig. Onderweg wel een aantal grote olifanten en giraffen gezien. Ook twee hele grote kuddens Gnoes, die op de vlakte stonden. Ook diverse andere dieren zoals hartebeesten, springbokken, zebra's en kudu's.

De laatste ochtend in Etosha en daarna verder naar het noorden.
Vroeg uit de veren voor de eerste 90 km door het park. Langs de weg zagen we olifanten, een neushoorn, giraffen, een hyena en een hele grote kudde gnoes, die de weg overstaken, een prachtig gezicht. Bij een waterplaats lag een prachtige leeuw, dus geen andere beesten. De leeuw lag wat lui te liggen, maar wel mooi in beeld. Pal voor het park verlieten zagen we een jeep stilstaan, daar bleek een luipaard in de boom te liggen, een prachtige afsluiting van Etosha.
De volgende 200 km zijn we nog langs een meertje en een meteroriet gegaan. Daarnaast nog inkopen gedaan en getankt. Rond half zes op de camping, waar we uitstekend hebben gegegeten. Er is internet op de camping, dus morgen proberen de verhalen en fotó's te versturen.