bert en marja - afrika.reismee.nl

swakopmund en walvis bay

swakopmund

We zijn twee volle dagen in Swakopmund
De eerste dag ter eigen besteding. We hebben het plaatsje bekeken, een leuk plaatsje met nog veel duitse kenmerken. We zijn de pier opgewandeld en hebben de toren beklommen met een mooi uitzicht, waarbij je goed kon zien dat het plaatsje midden in de woestijn aan de kust ligt.
Mooie gebouwen en een prachtige antiekwinkel met prachtige beeldjes en maskers.
savonds een gezamenlijke maaltijd opgeluisterd door een lokaal koor en een dame in victoriaanse kleding.

Walvis Bay
De volgende een excursie naar Walvis bay, waar we per boot op zoek gingen naar dolfijnen, walvissen, zeerobben, pelikanen enzo. Veel beesten gezien, zelfs jakhalzen aan de waterkant, maar helaas geen walvissen. Op de boot kregen we oesters en vonkelwijn. Daarna naar de plaats Walvis Bay waar we nog wat op de pier hebben gegeten en flamingo's van heel dichtbij zagen.
In Swakopmund een permit opgehaald voor een tocht over het maanlandschap van de welwitchavlakte. Zat niet in het programma, maar hebben we zelf aan het programma van morgen toegevoegd.