bert en marja - afrika.reismee.nl

sossusvlei

sossusvlei

Vandaag een bezoek aan de zandduinen.
Het park is open van zonsopgang tot zonsondergang. Dus om kwart voor zeven met zijn allen voor het hek dat om vijf voor zeven openging. Gelukkig was het een verharde weg, want het eindpunt ligt 65 km verder. Onderwg al een prachtig uitzicht op de duinen, die door de laagstaande zon prachtig van kleur en scherp afgetekend zijn. Na 45 km hebben we duin 45 beklommen, een aardige klim door het rulle zand. Maar het uitzicht is prachtig. Na 60 km moetsen we overstappen in 4wheel drives om de laatste 5 km door rul zand af te leggen. Vandaar nog een wandeling van 1,5 km om dead valley te bewonderen, een vallei met dode bomen, die fraai afstaken tegen de zandduinen. Nog een stukje met de auto naar de sossusvlei, een mooie plek tussen het rode zandgebergte. Met de jeeps weer terug naar de camper en de overige 60 km terugrijden.
Dicht voor de uitgang nog een bezzoek gebracht aan de sesriem canyon, een kloof van 30 meter diep. Het was even zoeken naar de ingang. In de kloof was het opmerkelijk koel, ik weet niet wat de temperatuur was, maar boven was het tegen de 40 graden.
savonds een heerlijk buffet in een prima restaurant op loopafstand.