bert en marja - afrika.reismee.nl

namibie

Ai Ais

Een rit van 300 km naar Namibie. Onderweg in Springbok boodschappen gedaan voor we de wildernis ontrekken. Ook gepoogd geld te pinnen, maar het was eind van de maand en betaaldag voor de zwarte bevolking, die in lange rijen voor de ATM's stonden. Maar geprobeerd bij de grens geld te pinnen en zowaar een automaat zonder rijen en met geld.
De grens over is een belevenis op zich, eerst via drie loketten stempels verzamelen om Zuid afrika uit te komen en daarna via drie loketten om Namibie in te komen. Zo'n drie kwartier waren we daar wel zoet mee.
Het landschap was inmiddels droog en stoffig geworden en het gehobbel op de wasbord wegen is begonnen.
In ai Ais kwamen we op een mooie camping, waar we een dag bleven.

Het was een rustige dag waarin we een wandeling langs de rivier maakten, althans wat daar in deze tijd van het jaar nog van over was. Langs de oever van de poelen zagen we bavianen rondhobbelen. S-middags gezwommen in het zwembad met vrij warm water. In het restaurant eland gegeten, de dag ervoor Koedoe.