bert en marja - afrika.reismee.nl

Lambert's Bay.

van Kaapstad (Melkbosstrand) naar Lambert's Bay.

De eerste reisdag begon met regen en veel wind bij een graadje of 12. Niet echt aangenaam. Eerst nog wat vergeten boodschappen gehaald en dan naar Lamberts Bay. De eerste bestemming was West Coast national park ongeveer 60 km vanaf de camping.
De regen werd allengs minder en de zon kwam zowaar te voorschijn, De temperatuur bleef laag en ook de wind was zeer aanwezig.
In het park zagen we de eerste aanzet van de bloemenpracht, die in het voorjaar door de dan overvloedige regen te zien is. Om volledig te bloeien hebben de bloemen zon en hogere temperaturen nodig, misschien later in de week. In het park de eerste stukken gravelroad gereden. Ook de eerste zebra's gezien en daarnaast nog een soort bokken, struisvogels en flamingo's gezien. Het park lag aan een woeste zee, waar je prachtig zicht op had.
Via een kortere route zijn we naar de camping gereden, waar we pal aan zee staan. Eenvoudige camping zonder internet.

De volgende dag was een vrije dag waarin we smorgens een bezoek aan Bird island hebben gebracht. Vanaf de camping konden we er naartoe lopen. Op Bird island is een kolonie Kaapse Jan van Genten, die je vanuit een observatiepost goed kon bekijken. Duizenden vogels dicht opeen gepakt, een mooi gezicht. In de haven lagen boten waarvanaf ze naar diamanten doken. Het weer was inmiddels een stuk opgeknapt, veel zon wel wat fris. Smiddags een lunch in de openlucht in een restaurant aan zee. Heerlijke gegrilde vis gegeten.