bert en marja - afrika.reismee.nl

kaapstad

Na een voorspoedige vlucht landden we volgens schema op de luchthaven van Kaapstad. Met de bus naar de camping waar de campers klaarstonden. De tassen naar binnen gehesen het noodzakelijke eruit gehaald en na het welkomst glaasje wijn naar bed.

De volgende ochtend alles overpakken van de tassen in de camper. Ontbeten met de hele groep. Contracten getekend en het nodige gehoord over hoe de camper te gebruiken. Het eerste ritje naar de winkel voor de eerste boodschappen. Even wennen aan het links rijden, met links schakelen en de omvang van de caravan. S-avonds een prima welkomstmaaltijd in een restaurant aan zee. Het weer was fris maar wel droog.

De volgende dag een excursie naar Kaapstad en het schiereiland met kaap de goede hoop. Het regende behoorlijk en de bus kwam drie kwartier later door de files vanwege de regen. Kaapstad alleen vanuit de bus gezien. De Tafelberg lag in de wolken en was helaas niet te bezoeken. Gelukkig werd het droog en konden we de pinquins met droog weer bekijken. daarna naar Kaap de goede hoop, waar we lunchten en de kaap bekeken met veel wind en afwisslend regen en zon. Kortom de Kaap deed zijn naam eer aan.